kita ♥ awak :)

Thursday, 28 July 2011

befday kaka .

oke! assalamualaikum , salam sejahtera dan salam 1 malaysia ,. hee! oke gila aku eppy kod arynh . HHAHA natau sbb hapa ? ary nh befday kaka shamira . hee! gila , pgi-2 aku da kol then wish kd dye . HAHAH , kd skul dpt pelok dye , mana tya nya da lama aku ta jmpa dye . rindu thap dewa da .. hee! tapi sayangg aku ta dpt ksi adiah ary nh . tpi nt mst aku ksi gak . oke blog , byee :D
p/s : semoga kita mcm dlu n aka aka berjaya dlm idup , iloveyousampaimatiketat-2 . hee!

happy birthday to you , happy birthday to you , happy birthday to you !
http://www.youtube.com/watch?v=UhwAanSSov4&feature=related

Tuesday, 26 July 2011

. wehh! asal kau buad aku cmnh ? babi betul . ta piki pwasaan aku , depan aku kata laen belakang aku kata laen . haissh , ya allah !! ewm . sedih thap babi . aku tatau na cytw kd sape . oke ! blog kau teman aku . dia pon buad mcm ta bersalah ja . aku sedih wey ! . mcm na salah kn aku . cuba lha kowg piki mcm manaaku ta sedey . aku kuad kn smngt supaya ta mnta putus . sbb hapa ? sbb aku syanggs hang . tapi hang ta penah na paham aku ? napa hang tipu aku ? napa wey . bila aku cakap , mesti hang berdalih . aku ja yangg hang na salah kn ! aku tau aku ta lawa mcm ex hang tapi aku adew hati wey . sape aku kd mata hang . nanges aku tadak sapa tauw .. kbai :'(

Monday, 25 July 2011

BABI kau bodoh !

oke ! aku kua kn entry lg . ewm , td bukak fb kau hubby . lama da ta bukak sbb aku caiya kd kau . ta sgka kau buad cmnh kd aku an ? kau kate kd smua KAWANPOMPAN kau ygg kau tadw gf ? cmnh kau buad kd aku ? abes aku nh hapa ? tau ta aku sedih bila baca kd fb kau towh ! nanges aku . nape kau buad aku cmnh ? weyy! aku ta pnh buad kau cmnh . smpai aty kau kn . oke ! aku kecewa thap babun bin babi nan kau !

aku ta sombongg .

assalamualaikum (!) hee . oke , blog act aku skunk adw prubahan . aku da laen tau ! ramai anta chat tpi aku ta bls . (yangg lelaki ja aku ta bls) . tau sbb apa ? aku setia . eceyyhh ! hahahha , wey . aku sayangg hubby gila wey . HAHAH aku na jdik yangg terbaek ntuk dia . act ta kesah lha dye nsem kw ta janji aty mau baek ! aku tana yg jaad-2 yg smokingg ka hapa ka . oke ! HAHAH (aku memilih) .. kpd ygg ta paham bahasa towh , da aku ta bls chat towh . maksud nya aku ta na layan . na kata sombongg lha hapa lha , minta num lha hapa lha ! engad aku hapa ? kau na unfreind aku ka hapa ka , block pon aku ta kesah lha ! tadak aku hamak nan kau ! oke . for my hubby . hope kita kekal kay sayangg .. iloveyousomuchuntiltheendoftime :DD

Friday, 22 July 2011

setiap saat aku asyik ingat kd kau . yew aku tau kte bukan adew hapa-2 n kte da ptus . tpi ary-2 aku tringat saat kite sama-2 , engad ta masa kita pegi raya sama-2 ? ya allah happy nya aku . engad ta setiap kli kita jmpa mst aku pelok then cium kau ? engad ta ? towh sbb aku rindu sgt-2 kd kau . engad ta bila kau kata na tgl kn aku , aku jmpa kau kd skul aku plok then aku nanges dlm dakapan kau . aku ta na kau pegi . kau tauw ta ? aku sayangg sgt-2 kd kau . yew lha salah aku . mang salah aku .. aku tatau na buad mcm mana da aty kau da hancur kn ? aku sedey thap dewa . cuma ta tnjok ja , sbb aku ta na kau lg benci kd aku bila kau tgok aku sedey . heyy! wakeup aina . oke! aku tatau na hadapi smua nh tanpa kau , sslu hapa-2 mslh aku mst aku cytw kd kau . smua nya .. always share , sayangg aku kd kau takn penah bubah . smpy mt . smpy nafas aku yg terakhir . aku ttap tggu kau . smpai bila-2 ..

Wednesday, 20 July 2011

sayangg .

. hyep blog ! oke , mm suda mp kn ak n terjalin lha balik percintaan antara dua insan nh . waa ~ betapa sayangg nya ak kpda mm . hahah , setiap pg mm mest akan kejot kn ak ntuk pegi skul . ewahh! sweet gito . ak always setia nan mm shgga tiada stu lelaki pon yg penh ak layan . waa ~ setia teramat . tetapi hati ak always bubah . smakin rakus .. dia sendr tidak pasti kenapa dan kenapa . hati nya seolah-2 , tidak tentu arah . apakah ak akan terus begini ? apakah mm akan perasan akan keadaan ak ketika ini ?

Tuesday, 19 July 2011

aina bodoh .

semalam . aku buad bende bodoh , kau tauw ? aku da luka kn aty mm , aku mnta dye tgl kn aku .. sedangg kn aku sendri ta mampu jaoh dr kau sygs :'( , aku minta mp , aku sygs kau gila-2 , aku yangg bodoh . ya ! aina bodoh mang bodoh , bodoh bodoh .. sumpah doe aku nnges malam td smpy bgon pon mata mcam bodoh !! aku ta na pisah nan kau mm , aku sedih bhai ! tahap dewa . ewm , masa pegi skul aku tido ja dalam kelas . aku asyik engad kd kau ja . bila kawan aku tnya aku nanges .. aku ta mampu na kata hapa . siyes aku cakap .. act aina mang kuat nanges , smua bnda bley buad dye nanges . kay , aku cepat tersa . masa koko ? aku jumpa sf , dye buad don't know kd aku . aku sedey bhai ! sbb sllu bila aku sedey dye yg always ada . aku tatau na cakap mcm mana .. aku nanges kod td , aku lari .. aku ta na tgok muka kau sf  , aku ta sggup bila tgok kau , aku sedey gila bhai .. kau yg dulu always caring pasal aku da tadw, lau ta dlu hapa pon jd lau aku ada nan kau , aku ta kn penah sedey . mm pon da tgl kn aku . aku sedey tahap dewa bin dewi bila dowg da pegi . oke , MAMPU kah ak lalui smua nh seowg dr ? adakah ak akan khlngn arah tuju ?

Monday, 18 July 2011

salam . kay act aku da HAPPY , family ada , sahabat ada , bf ada .. smua ckop . makan ckop .. ewm , tapi aku suka rasa sedey , rsa na sendrian , rasa tension , rsa BENCI kd diri sndr .. mcm-2 aku rasa . mayb aku rindu kaka miera tapi dye da benci aku , aku jugak slh ta hargai dye dlu .. yew ! smua manusia takan penh bley lari dr melaku kn dosa dan kslapan . ramai yg cakap aku perlu belaja lupa kn dye . seriously , bila aku da sygs gila babi mang seksa na lupa kn , apatah lg owg to sakitt sbb sku .. aku sedey gila bila dye cakap cmtu , tapi aku kuad kn aty , kuad kn smngt aku cba berdpn nan owg tanpa bawak rsa sedey nh , lau pon owg tgok aku dok happy-2 , haishh ! kau silap kawan . manyak yg tersirat dsebalik senyuman aku nh . tatau lha . bila aku dok sowg-2 , mest aku sedey then nanges . aku ta tau nape .. ALLAH , kuad kn lha hamba mu ini .
bye blog .

Sunday, 17 July 2011

assalamualaikum .. (= , kay act aku ta bape happy n ta bape moody , so seimbangg , hahah .. aku tatau na update pasal hapa . kay , mau update pasal puasa. hahah aku ta ganti ag puasa taon lepas , biasa lha aku .. last-2 mnit bwu na buad . kay aku mula esok . mulut kna jaga no gosip-2 , no husya-2 n wad else lha bley batal kn puasa aku . hahah aku sebena nya TERUJA , na puasa nh . hahah suka wey ! oke-2 , nh ja kod . t ada story aku post lg kay . kay bye .. salam .

Friday, 15 July 2011

untung lha aku kena BENCI .

Assalaamu’alaikum w.b.t……  Mengapa ada benci?  Ya , suatu pertanyaan yang sudah zaman berzaman sentiasa ditimbulkan. Manusia memang tidak lari dari bersifat benci-membenci dan tak kurang juga yang membenci pada permulaan tetapi akhirnya sayang. Dan telah popular juga pepatah tak kenal maka tak cinta.  Sebelum kenal benci bukan main, tetapi selepas kenal rapat maka timbul pula rasa sayang. Dan selepas hati dah sayang, hilang semua benci-benci lama jadi nostalgia sahaja.
Tetapi ada pula yang dah lama sayang, tetapi datang kemudiannya rasa benci yang teramat. Akhirnya percintaan yang sudah lama terbina berakhir dengan perpisahan. Dulu amat mudah mengucap sayang, tetapi kini bukan main muak dan benci sehingga tidak boleh bersefahaman lagi. Maka kita lihat di situ, begitu mudahnya manusia membenci sesama manusia sedangkan ada jalan untuk menyayangi. Tetapi apabila hati sudah dikaburi, syaitan sudah menguasai, jalan kasih-sayang sudah tidak dapat dilihat lagi. Yang ada hanya pintu kebencian yang menguak luas.
Mengapa perlu membenci, sedangkan kita tahu kebencian boleh mengundang kesengsaraan? Mengapa perlu membenci sedangkan kita tahu ianya akan menghuru-harakan keamanan? Jika kerana harta, pangkat dan rupa kita membenci manusia, maka kita sepatutnya malu kepada diri sendiri kerana masih tidak bersyukur dengan seadanya 
pemberian dari Allah S.w.t.
Benci berbeza dengan marah. Marah ada tahap-tahapnya. Ada manusia yang jenis marahnya sekejap, ada yang tak hilang2 berbulan lamanya. Maka jika sekiranya kita ada tidak berpuas hati dengan manusia yang lain, adalah perkara yang biasa jika kita marah pun. Tetapi sebaiknya kawal lah kemarahan itu. Cuma apa yang saya mahu tekan kan di sini, marah itu adalah perkara biasa sebagai seorang manusia. Tetapi kerana ketidak puas hatian kita kepada seseorang itu sehingga membuatkan kita benci kepada nya, itu bukan lagi lumrah, tetapi itu sudah melampau.
Saya bagi contoh jika ada segolongan manusia yang sesat dari ajaran Islam yang tulin. Biasanya kita akan marah2 golongan tersebut dan menyimpan perasaan benci kepada mereka. Sehingga kita lupa apa yang sebenarnya patut dibenci leh kita. Yang patut dibenci adalah perangai atau perbuatannya itu, bukannya tuan empunya diri yang membuat angkara itu.  Sepatutnya apabila ada seseorang yang sesat jalan, kita lah yang perlu membimbingnya, bukan terus membenci, memulaukannya dan melebih2 (GHULUW) dalam beragama.  Kita lah yang sepatutnya memberi panduan, memberi hujjah2 kepadanya sampai dia kembali ke pangkal jalan. Maka semua itu perlu dilakukan dengan sabar, bukannya dengan jalan membenci , kutuk-mengutuk, caci-mencaci dan busuk hati padanya.

Kita imbas sejarah Nabi Muhammad S.a.w,  baginda ketika mahu menghembuskan nafasnya yang terakhir, bukan nama anak beranaknya yang disebutkan, tetapi umatnya. Sebagaimana yang kita tahu, bukan semua umat Nabi Muhammad S.a.w ini mengakunya sebagai nabi, tetapi nabi tetap menyebut2 ummati ummati.  Kerana kasih dan kesian belasnya nabi pada umatnya ini.  Tetapi adakah kita ini ada kesian belas terhadap sesama saudara kita yang masih berada dalam kejahilan, kesesatan dan sebagainya?
Pemikiran kita ini diajar dari dulu lagi agar memandang negatif  dan terus membenci kepada golongan yang tersesat. Tanpa kita berfikir bagaimana cara untuk mengembalikan dia ke pangkal jalan dengan berhikmah. Sememangnya bukan semua cara kita ini berjaya membuatkan orang2 yang tersesat itu dapat kembali ke pangkal jalan, tetapi sekurang2 nya kita mencuba dengan sebaik mungkin. Bukannya dengan hanya menuduhnya sesat , kemudian memulaukannya dan membencinya terus. Kita tidak tahu sama ada orang yang kita benci itu adalah ahli syurga atau bukan.  Mana lah tahu di akhir hidupnya dia diredhai dan diampuni dosa2nya oleh Allah kerana kebaikan hatinya, maka jadilah dia ahli syurga nanti insyaAllah. Tetapi kita ni, kita dapat tentukan ke kita ahli syurga atau tidak? Adakah 
anda sangat yakin bahawa anda adalah ahli syurga sedangkan di hati anda masih ada perasaan benci sesama saudara Islam, masih ada busuk hati, buruk sangka, berniat jahat dan seumpamanya?
Maka saya nasihatkan diri saya dan sesiapa sahaja, agar kita sama2 perbaiki akhlak kita. Kerana Nabi Muhammad S.a.w diutuskan untuk menyempurnakan akhlak yang mulia. Tidak dinafikan kita ini ada mempunyai sifat marah, tetapi semoga kita dapat mengawal dengan baik sifat marah yang tercela ini. Kalau nak marah sangat pun, marah lah sekejap jer, kemudian ambil air wudhuk dan buat apa sahaja yang baik untuk redakannya.  Dan jangan lah dibiarkan kemarahan itu berjangkit kepada kebencian pula. Malah yang sebaiknya adalah kita cuba sedaya upaya untuk menanamkan rasa kasihan belas kepada golongan yang kita marahkan itu. Bak kata pepatah, marah2 sayang. Marah kerana sayangkan dia kerana tidak mahu lihat dia dan orang lain susah di kemudian hari.  Wallahu a’lam  :)
mp kn saia sbb buad kamu benci kd saia , mp kn saia sbb saia , kamu berdosa krna membenci saia . mp kn saia buad kamu nyampah tgok saia , demi allah . saia hanya menghormati bukan ingin kn perhatian atau hapa pon .. saia pahm hapa kamu rsa skunk . insyallah , rsa benci itu akan ilang . amin-2 ..

Wednesday, 13 July 2011

meminta maaf dan memaafkan .. -______-

assalamualaikum . blog , aku tatau lha . tatau na story kd sape masalah aku . aku sedey sgt . susa , na kasi owg paham kita kn ? em .. aku always engad kaka miera , susa na ckp , susa na ungkap kn nan kata-2 .. :)
tpi susa na ckp , aku asew sedey sgt . mang sedey , susa na explain . smua owg ta na pahm . nape aku jw kene paham dowg ?! macm to kew ? wey ! aku pon adew pwasaan ! tauw hape ito saket ! tauw hape ito sedey ! tauw hape ito sygs ! tauw hape ito gembira ! tpi tadw sape an na phm ? :'(

p/s : everybody who is on my world , ples ! understand me . :(

Sunday, 10 July 2011

Amalan zikir jadikan jiwa tenang , selamat


DOA & ZIKIR, HATI, MOTIVASI, PETUA & AMALAN
Oleh Prof Madya Dr Abdul Rashid Ahmad 
MENGINGATI Allah atau zikrullah adalah amalan yang paling mulia melalui pergerakan lidah, kesedaran akal budi dan keinsafan hati dan jiwa.
Dengan mengingati Allah manusia akan berasa ketenangan jiwa kerana dia menyedari bahawa berada di samping Tuhan Yang Maha Pengasih lagi Penyayang kepada hamba-Nya.
Apabila dia kembali kepada-Nya, maka sebenarnya dia kembali berpaut kepada asas yang kukuh. Manusia kadang-kadang gelisah menghadapi masa depan belum pasti keadaannya atau kadang-kadang berasa lemah berhadapan dengan pelbagai cabaran dan halangan yang mendepaninya.
Dalam hal ini, sekiranya orang yang beriman kepada Allah, mereka akan ingat bahawa sesungguhnya Allah Maha Berkuasa di atas segala sesuatu, Allah Maha Melihat segala-galanya, Allah mampu mengatasi semua hal di dunia ini.
Dengan demikian akan tenanglah jiwanya. Firman Allah bermaksud: “Iaitu orang yang beriman dan tenteram hati mereka dengan zikrullah. Ketahuilah! dengan zikrullah itu, tenang tenteramlah hati manusia.” (Surah al-Ra’d, ayat 28)
Perasaan tenang itu wujud kerana jiwanya berhubungan langsung dengan Allah dan rasa selamat di bawah jagaan-Nya. Ketenangan hati orang yang beriman hasil daripada zikrullah itu adalah hakikat dalaman yang hanya boleh dirasakan oleh orang yang hatinya diliputi oleh kemanisan iman. Ia tidak boleh diungkapkan melalui kata-kata kepada orang yang tidak menghayatinya. Bahkan, ia sesuatu yang meresap ke dalam hati sehingga ia berasa tenang dan sejahtera dengannya.
Akhirnya ia merasai bahawa dia tidak keseorangan tanpa teman rapat di dunia ini. Pada hal apa yang ada di sekelilingnya adalah kawannya kerana semua ciptaan Allah dan di bawah jagaan-Nya belaka. Tidak ada orang yang paling menderita di dunia ini daripada mereka yang hilang ketenangan berdampingan dengan Allah.
Orang yang mengingati Allah di dunia ini memperolehi ketenangan jiwa, sementara di akhirat pula mendapat keampunan dan ganjaran yang besar. Firman Allah bermaksud: “… dan orang lelaki serta orang perempuan yang banyak menyebut nama Allah, Allah telah menyediakan bagi mereka semuanya keampunan dan pahala yang besar.” (Surah al-Ahzab, ayat 35)
Rasulullah SAW adalah pimpinan dan model bagi orang yang berzikir. Baginda menyebut nama Allah pada setiap saat – ketika makan dan selesai daripadanya. Ketika minum atau sehabisnya. Ketika memakai pakaian dan menanggalnya, ketika masuk rumah dan keluar daripadanya, ketika hendak tidur atau bangun daripadanya.
Demikian juga ketika keluar untuk musafir atau baliknya, ketika menunggang kenderaan atau ketika memasuki sesebuah kampung. Begitulah ketika menziarahi kubur, ketika kemarau dan solat minta hujan, ketika angin bertiup kencang, ketika hujan lebat atau banjir.
Ringkasnya tidak berlaku sebarang keadaan atau kejadian melainkan hatinya sentiasa ingatkan Allah dan sekaligus lidahnya akan menyebut nama Allah dalam erti kata zikir kepada-Nya.
Dengan mengingati Allah akan tersedar hati orang yang beriman terutama ketika syaitan menjerumuskannya kepada dosa sehingga melakukannya, dia tidak biarkan dalam keadaan demikian.
Dia akan mengingati bahawa dia ada Tuhan yang sedia memberi keampunan dan menerima taubat, sebagaimana firman-Nya bermaksud: “Dan juga orang yang apabila melakukan perbuatan keji, atau menganiayai diri sendiri, mereka ingat kepada Allah lalu memohon ampun akan dosa mereka dan tiada yang mengampunkan dosa melainkan Allah, dan mereka juga tidak meneruskan perbuatan keji mereka itu, sedangkan mereka mengetahui.” (Surah Ali Imran, ayat 135].
Ingatkan Allah akan datang kepada seseorang ketika masa lapangnya. Alangkah banyaknya masa lapang yang kita gunakan untuk berseorang diri apa lagi pada waktu akhir malam yang sunyi sepi.
Apabila kita ingatkan Allah, mengambil pengajaran dan iktibar daripada apa yang terjadi di sekeliling akan menjadi lembut hati dan dengan tidak disedari mengalir air mata membasahi pipi, semoga Allah mengampunkan segala dosa kesalahannya. Ia kerana termasuk dalam golongan orang yang bakal mendapat bayangan teduh Allah pada hari kiamat nanti seperti disebut dalam hadis:”… seorang yang mengingati Allah ketika sunyi lalu mengalir air matanya ….”
Dalam hadis, ada dinyatakan bahawa Rasulullah bersabda sebaik tiba Ramadan yang bermaksud: “Empat jenis zikir yang tidak patut ditinggalkan oleh setiap Muslim sepanjang Ramadan. Pertama, mengucapkan istighfar (memohon ampun); kedua, memperbanyakkan ucapan syahadah; ketiga, berdoa meminta syurga dan keempat, memohon keredaan Allah.” (Hadis riwayat Al-Baihaqi).
p/s : semoga hapa yg dsmpai kn dpt d amal kn dn djadi kn iktbar ..

Thursday, 7 July 2011

=(. nape kau buad aku cmnh ? kau da ta sygs aku ? smpy aty kau unfreind aku . da putus .. cmto jw , ya allah ! aku mara kau ade sbb . bukan tade sbb ! lau tade sbb ye lha . cmnh kau seksa aq . dulu before coeple , mcm-2 kau janji . smpy aty kau kn . aty aku hancur weyy !! baca-2 text kau . aku tatau na story kd sape . aku sedey sgt-2 . kecewa betul aku nan sikap kau !! smpy cmnh kau seksa perasaan aku . senang betul kau kn . alhamdulillah , kau sendiri yg sedar kn aku betapa bodoh nye aku cinta kd kau . time kaseh bnyak-2 ..
aku maap kn kau ! tapi engad aku takn penah lupa hape kau buad kd aku ! setitis air mata aku jatoh sbb kau , aku ta kn time kau balek .
p/s : adew hikmah dseblk smua nh . mayb allah tauw kau to ta layakk ntuk aku !

GURAU ?

. kau gurau lha nan kawan pompan kau to !! ta piki aq !! weeyy ! agakk-2 a na bnding kn kaka angkat nan kau !! mcm hape ag . gurau konon !! gurau lha lagi ! aq mang suka , suka smpy rasa na nanges , ble aq ckp sikit ! kau cr alasan ito ini . mcm-2 , cbe na cr alasann ! na cr salah aq plak . weyy , aq gedikk nan pompan ! bukn LELAKI ! kau to ? RIMAS ! aq ta suka !!

Wednesday, 6 July 2011

AINA try to be somebody else .

heyy blog . today tau hapa jd ? first pg-2 . aq da azam na eppy . then tbe-2 plak kwan-2 aq buad hal . langsung aq diam ja smpy koko . aq nampakk kaka miera , mcm ta tau ja aq . mst na nanges tpi aq tahan ja . smua owg na cytw kd aq mslh dowg ,, abes mslh aq sape plak lha dye na dga ? weyy ! aq jeles kod tgok kaka miera nan budakk towh . sedey btul . aq kuad kn smngt . . tewos bertahan . tpi smua nya palsu . SUMPAH wey ! nape lha cmnh kn ? aiyoyo !!! em . aq ta penah mnta . ntuk b .. b sorry ,, aq da buba .

Monday, 4 July 2011

assalamualaikum , blog .. aq tatau na ckp mcm maney prsaan aq skunk . aq cba lawan rsa sedey nh .. tpi aq ta bley na ber jauhan nan kaka miera , aq tauw dye da adw adekk angkt bwu . aty aq sedey sgt-2 . HANCUR . aq cba ta tgok dye , tpi aq ta bley . mcm mana nh .. ya allah . aq asw sedey sgt-2 . aq cba eppy na senyuman aq yg palsu nh . tpi aq ta bley tpu dr sendr . aq rsa kehilangn sgt . kawan-2 pon tadw yg phm hapa yg aq rsa . cuma SUHAIDA ja . tpi dye da tadw . . aq tatau na cytw smua nh kd sape . aq sedey sgt . CEMBURU sgt-2 , ble kaka miera borak , duduk nan adek angkt dye . aq ta mnta dye pegi , aq tauw aq slh .. tolon lha jgn tgl kn adekk . )'=

Friday, 1 July 2011

sumpah ! aq sygs kau b .

sorry .. aq jnji ta buad da .. ary-2 aq piki psl kau .. sygs kau sgt-2 , sumpah ! aq setia .. aq da lupa kn smua to .. mp kn aq .. aq eppy sgt ble nan kau . mp kn aaq ..

good bye :(

. assalamualaikum blog , berat aty aq na lupa kn smua nh , tpi lau to yg terbaek ntuk dye n smua owg .. kay aq akn buad . bia lha aq tanggung . owg tgok aq eppy ja . pdahal .. :( bye kaka .. adek sygs kaka sgt-2 . adekk always adw lau pon kte da ta cm dlu , caiya lha . byee .